Θα διαβάσατε ελπίζω πρόσφατα, για τη παραγωγή συνθετικής βενζίνης απο κάρβουνο απο τη Sunfire ή την Αudi.
Η ΜΕΘΟΔΟΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ
Mε τη μέθοδο Fischer-Tropsch είναι δυνατόν να μετατραπεί υδραέριο (ισομοριακό μείγμα CO και Η2) σε κεκορεσμένους και ακόρεστους υδρογονάνθρακες με τη βοήθεια καταλυτών (μείγμα καυσίμων).
Το υδραέριο παρασκευάζεται με τη διαβίβαση υπερθέρμων υδρατμών υπεράνω διαπύρων ανθράκων:
C+H2O—>CO+H2 (χρήση λιθανθράκων κλπ.)
Η διαδικασία αυτή δεν είναι κάτι νέο. Έχει χρησιμοποιηθεί στη Γερμανία προπολεμικά (1935). Στην Ελλάδα ουδέποτε. Η Sunfire και η Audi έχουν κάνει βελτιστοποιήσεις και διαφοροποιήσεις στη διαδικασία που προανέφερα, για να μπορούν να προκύψουν νέες πατέντες αλλά είναι περίπου γνωστό τι συμβαίνει και πως γίνεται.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΑΠΕ
Για να γίνει πιο ανταγωνιστική η συνθετική βενζίνη έπρεπε να πέσει το κόστος παραγωγής της (υπάρχει ανάγκη επίτευξης υψηλών θερμοκρασιών).
Τα ΑΠΕ είναι ότι πρέπει για αυτή τη δουλειά, αφού η ενέργεια απο τον ήλιο δεν στοιχίζει. Tέτοια δυνατότητα δεν υπήρχε παληά. Για το λόγο αυτό, απο τη στιγμή που τα ΑΠΕ διαδόθηκαν παντού, η συζήτηση γύρω απο τη χρήση συνθετικής βενζίνης για τη κίνηση οχημάτων επανήλθε.
Η υπερθέρμανση που χρειάζεται στη παρασκευή του υδραερίου μπορεί να επιτευχθεί και με τη τεχνική των κατόπτρων που συγκεντρώνουν τον ήλιο σε κάποιο πυργίσκο (ΑΠΕ) ή με κάτοπτρα που χρησιμοποιούν μηχανές Stirling (ΑΠΕ). Έχω μιλήσει πολύ παλαιότερα για αυτά.
H χρήση των ΑΠΕ μειώνει πολύ το κόστος της συνθετικής βενζίνης και την καθιστά εμπορεύσιμο εναλλακτικό καύσιμο.
ΛΙΓΝΙΤΗΣ, ΒΙΟΚΑΥΣΙΜΑ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣΥΝΕΧΩΣ ΛΑΘΗ ΣΤΗΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Τα ορυκτά του άνθρακα που υπάρχουν στην Ελλάδα αποτελούν μια καλή χρήση για τη παραγωγή υδραερίου, Η χώρα μας για το λόγο αυτό πρέπει να είναι φειδωλή στη πώληση των πρωτογενών πηγών της γενικώς. Εκτός απο το λιγνίτη κλπ, o άνθρακας μπορεί να προέλθει και απο τα φυτά ή απο τα ζώα (βιοκαύσιμα). Σε αυτό το σημείο, θα κάνω μια παρένθεση και θα σας πώ, ότι ακόμη και μέσα απο την αγροτική παραγωγή μπορεί να κατευθύνεται η ενεργειακή πολιτική μιας χώρας. Δεν είναι τυχαίο ότι η σημερινή κυβέρνηση “κυνηγάει” τη κίνηση των αυτοκινήτων που καίνε ντίζελ, λόγω βιοντήζελ. Υπάρχει λόγος.
Ακριβά αγροτικά προιόντα (λόγω φορολόγησης) θα αυξήσουν το κόστος παραγωγής των βιοκαυσίμων και θα κάνουν πιο αναγκαία τη χρήση του φυσικού αερίου (LNG), που μεταφέρουν στην Ελλάδα οι εφοπλιστές (για τους οποίους από ότι φαίνεται όλοι εργάζονται, μπροστά και πίσω απο τα φώτα της "γιορτής"). Έτσι, αναμένεται ότι η “αριστερή” κυβέρνηση του κ. Τσίπρα δεν θα φορολογήσει μελλοντικά τους εισαγωγείς καυσίμων αλλά τους αγρότες και για το λόγο αυτό!
ΟΙ ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ ΥΨΗΛΗΣ ΙΣΧΥΟΣ
Δεν είναι μυστικό, ότι η ηλεκτρική ενέργεια φυλάσσεται σε μπαταρίες υψηλής ισχύος και ότι σε κάποια στιγμή θα αρχίσει να μεταφέρεται υπο τη μορφή μεγάλων επαναφορτίσιμων μπαταριών απο το ένα μέρος του κόσμου στο άλλο. Είναι ενδιαφέρον, ότι η ΔΕΗ δεν έχει λάβει υπόψη της την ύπαρξη αυτών των μπαταριών στο νέο δεκαετές πρόγραμμα ανάπτυξης της.
Γιατί άραγε; Μήπως γιατί θέλει να χρησιμοποιεί ως καύσιμο μόνο το φυσικό αέριο και να αγοράζει ενέργεια απο τους γείτονες επειδή τις ώρες αιχμής οι μπαταρίες που προανέφερα δεν θα υπάρχουν; Νομίζω ναί.
Είμαι εναντίον της χρήσης του λιγνίτη για τη παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, γιατί επιβαρύνεται το περιβάλλον (μαζί μου συμφωνούν οι κυβερνήσεις των ΗΠΑ, της Κίνας και η ΕΕ). Επιπλέον είναι και καρκινογόνος. Μπορούν όμως να χρησιμοποιούνται ειδικά φίλτρα και να μη σταματήσει η χρήση του λιγνίτη στη ΔΕΗ! Ο λιγνίτης μπορεί να χρησιμοποιείται και σε άλλες εφαρμογές.