Αναρτήσεις ιστολογίου

Πλατεία Ομονοίας. Ξέχασε την Ηχητική Ρύπανση το χαζό Μωρό της Ρόζμαρυ!

ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΕ

Οταν πνίγηκε η περιφέρεια του Κακογιάννη απο τις βροχές κανένας δεν το πρόσεξε αφού τα ΜΜΕ ελέγχονται απο Μαρινάκη, Βαρδινογιάννη και τη Γαλλική Κόκκαλης. Το ίδιο φαίνεται πως συνέβη και στο Δημοτικό Συμβούλιο της Αθήνας, το οποίο δεν αντελήφθη λόγω έλλειψης ευαισθησίας και μόρφωσης το πρόβλημα της ηχητικής ρύπανσης απο τον όγκο και το ύψος του νερού στην Ομόνοια που θα ανεβαίνει και θα πέφτει. Κανένας δεν διερωτήθηκε για τις ώρες λειτουργίας και το αν όσοι εργάζονται κοντά στην Ομόνοια θα έχουν παραισθήσεις.

Κλειστοί χώροι απο κτίρια, όπως αυτός την Ομόνοιας δεν ενδείκνυνται για τέτοιου τύπου έργα, αφού θα δρούν σαν μεγάφωνα που θα παράγουν θόρυβο αλλά και ρύπανση σε συγκεκριμένες χαμηλές ηχητικές συχνότητες που θα δημιουργούν και πονοκεφάλους, ψευδαισθήσεις ή άλλα ψυχολογικά φαινόμενα σε μεγάλη περιοχή της Αθήνας. Το έργο θα είναι ιδανικό μόνο για τους πρεζάκηδες της πλατείας Ομονοίας…

Αυτό δεν σημαίνει πως τέτοια έργα είναι άσχημα να γίνονται. Απλά πρέπει να γίνονται σε ανοιχτούς χώρους και με χρήση μικρού όγκου νερού. Ενα γνωστό επιτυχημένο παράδειγμα είναι τα ΝΕΡΑ ΠΟΥ ΧΟΡΕΥΑΝ επι Σκυλίτση στον Πειραιά. Το ύψος τους ήταν μικρό και ο χώρος που βρισκόντουσαν ήταν ανοιχτός προς τη μεριά της παραλίας. Ετσι δεν υπήρχαν έντονα ηχητικά φαινόμενα κατά τη λειτουργία τους.

ΚΕΡΑΤΣΙΝΙ, ΝΕΡΑ ΠΟΥ ΧΟΡΕΥΟΥΝ

Παρατηρείστε πως στο Κερατσίνι το ύψος των νερών είναι γενικά μικρό, όπως και ο όγκος τους. Δεν χρησιμοποιείται επίσης λεκάνη για την σύλληψη τους όταν πέφτουν, ώστε να παράγονται έντονα ηχητικά φαινόμενα. Η κατασκευή αυτή είναι αποδεκτή και το αποτέλεσμα ωραίο και με σεβασμό στον πολίτη και στο περιβάλλον.

DUBAI, TΑ ΝΕΡΑ ΠΟΥ ΧΟΡΕΥΟΥΝ

Οχι τόσο ψηλά νερά, τα κτίρια πολύ ψηλά και σε μεγάλη απόσταση απο τα νερά και μεταξύ τους. Μια αποδεκτή λίγο κάτω απο τα όρια κατασκευή. Το συνολικό  αποτέλεσμα δείχνει γενικά σεβασμό στον πολίτη και στο περιβάλλον.

ΑΡΑΒΙΚΑ ΕΜΙΡΑΤΑ, ΤΑ ΝΕΡΑ ΠΟΥ ΧΟΡΕΥΟΥΝ

Εδώ έχουμε ψηλά νερά και τα κτίρια πολύ ψηλά και σε μεγάλη απόσταση απο τα νερά και μεταξύ τους. Εδώ η κατασκευή είναι αποδεκτή και το αποτέλεσμα πανέμορφο. Μια κατασκευή με σεβασμό στον πολίτη και στο περιβάλλον.

ΑΘΗΝΑ. ΑΣΧΕΤΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΤΡΑΛΑΛΑ.

Στην Αθήνα, γίνεται ένα έργο του Καραγκιόζη. Από την ηχητική ρύπανση θα υποφέρει ΟΛΗ η Αθήνα και οι μετέπειτα γενεές. Τα υποηχητικά κύματα ταξιδεύουν σε μεγάλες αποστάσεις.

Το ότι όλη η Αθήνα είναι περήφανη με αυτό το έργο δεν με προβληματίζει. Είναι γνωστό το γιατί. Ο λαός δεν ενημερώνεται και κοιμάται όρθιος ενώ οικονομάνε οι εργολάβοι της κακιάς ώρας.


ΑΠΟ WIKIPEDIA

ΥΠΟΗΧΗΤΙΚΟ ΚΟΝΣΕΡΤΟ

Στις 31 Μαΐου 2003, μια ομάδα Βρετανών ερευνητών διεξήγαγαν ένα πείραμα όπου συνολικά περίπου 700 άνθρωποι άκουσαν μουσική στο υπόβαθρο της οποίας παρεμβάλλονταν ημιτονικά κύματα υπόηχων συχνότητας 17 Hz, που παράγονταν από ένα subwoofer που βρισκόταν στα δυο τρίτα της απόστασης από το άκρο ενός επτάμετρου πλαστικού σωλήνα. Το πειραματικό κονσέρτο (με την ονομασία Υποηχητικό) έγινε στην αίθουσα συναυλιών Purcell Room και αποτελούνταν από τέσσερα μουσικά κομμάτια. Δυο από τα κομμάτια περιείχαν στο υπόβαθρο υπόηχους. Στο δεύτερο κονσέρτο, οι υπόηχοι έπαιζαν στο υπόβαθρο των άλλων δυο κομματιών, έτσι ώστε το τελικό αποτέλεσμα να μην εξαρτάται από κάποιο συγκεκριμένο κομμάτι. Η παρουσία του τόνου υποήχων προκάλεσε μια αύξηση περίπου 22% των συμμετεχόντων που ένιωσαν άγχος, ανησυχία, έντονη θλίψη, αισθήματα αποστροφής ή φόβου, ανατριχίλες και βάρος στο στήθος σε σχέση με όσα κομμάτια δεν περιείχαν υποήχους, και επιπλέον αύξησε την ένταση των συναισθημάτων.

Το συμπέρασμα του πειράματος κατά τον επιστήμονα που το διοργάνωσε ήταν ότι οι ήχοι χαμηλής συχνότητας μπορούν να προκαλέσουν ασυνήθιστα ή δυσάρεστα αισθήματα στους ανθρώπους παρά το γεγονός ότι δεν μπορούν να γίνουν αντιληπτοί. Κατά την ίδια έρευνα, οι υπόηχοι μπορεί να είναι υπεύθυνοι για τα περίεργα φαινόμενα που παρουσιάζονται σε μέρη που θεωρούνται στοιχειωμένα ή σε συνάξεις σε κλειστούς χώρους.

ΤΟ ΦΑΝΤΑΣΜΑ ΣΤΗ ΜΗΧΑΝΗ

Η έρευνα του Βικ Τάντι (Vic Tandy, 1955-2005), λέκτορα στο Πανεπιστήμιο του Κόβεντρι, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι υπόηχοι σε συχνότητα περίπου 19 hertz είναι υπεύθυνοι για πολλές από τις θεάσεις φαντασμάτων.

Ο Τάντι κάποιο βράδυ δούλευε μόνος σε ένα εργαστήριο στο Γουόργουικ, όπου μερικές βδομάδες πριν μια καθαρίστρια είχε αναφέρει ότι είδε ένα γκρίζο φάντασμα. Κάποια στιγμή ένιωσε έντονο άγχος και ανατριχίλες και είχε την αίσθηση ότι κάποιος τον παρακολουθεί, ενώ με τη γωνία του ματιού του έπιασε μια γκρίζα μορφή να έρχεται καταπάνω του. Όταν γύρισε να την αντιμετωπίσει, δεν είδε απολύτως τίποτα.

Την επόμενη μέρα μετέφερε στο εργαστήριο το ξίφος άσκησής του προκειμένου να προετοιμαστεί για έναν διαγωνισμό ξιφασκίας. Όταν στερέωσε τη λαβή του ξίφους στη μέγγενη του πάγκου, πρόσεξε ότι η λεπίδα παλλόταν έντονα, χωρίς να υπάρχει κάποιο αισθητό αίτιο. Ερευνώντας το φαινόμενο κατέληξε ότι στο χώρο υπήρχε ένας υπόηχος συχνότητας 18.98 Hz που δημιουργούσε ο ανεμιστήρας του απαγωγού. Η συχνότητα αυτή είναι πολύ κοντά στην ιδιοσυχνότητα του ανθρώπινου ματιού (περίπου 18 Hz). Αυτή ήταν η εξήγηση για την εμφάνιση της γκρίζας μορφής: ήταν μια οφθαλμαπάτη που προκαλούνταν καθώς το μάτι συντονιζόταν στον υπόηχο. Το δωμάτιο είχε μήκος ακριβώς το μισό από το μήκος κύματος του ηχητικού κύματος, έτσι δημιουργούνταν στάσιμο κύμα το οποίο και προκάλεσε την ταλάντωση της λεπίδας του ξίφους. Όταν ο ανεμιστήρας τέθηκε εκτός λειτουργίας η ταλάντωση σταμάτησε, και παράλληλα εξαφανίστηκε και το αίσθημα δυσφορίας που είχαν συνήθως όσοι δούλευαν στο συγκεκριμένο εργαστήριο.

Ο Τάρντι διερεύνησε κι άλλα παρόμοια φαινόμενα και μαζί με τον ψυχολόγο Τόνι Λόρενς έγραψε τη μελέτη Το Φάντασμα στη Μηχανή (The Ghost in the Machine). Ανάμεσα στις περιπτώσεις που ερεύνησε ήταν αυτή του υπόγειου του Γραφείου Πληροφόρησης Τουριστών, δίπλα στον Καθεδρικό του Κόβεντρι, καθώς και ενός κελαριού στο Κάστρο του Εδιμβούργου.

Διασυνδέσεις

  1. Υπόηχοι (Wikipedia)
  2. The psychoacoustic effect of infrasonic, sonic and ultrasonic frequencies within non-lethal military warfare techniques.

Σχόλια

Συγγραφή στα Ελληνικά