Τετάρτη, 9 Μαΐου 2018

Με το εμπάργκο των ΗΠΑ στο Ιράν έρχονται τρελλά κέρδη για τους εφοπλιστές που δεν λένε να φύγουν απο την Ελλάδα και τη Κύπρο

Του Καθηγητή Γ.Ζουγανέλη

ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ, ΣΤΑ ΠΡΩΤΑ ΑΝΤΕΡΓΑΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΤΗΣ ΝΔ ΠΟΥ ΧΡΕΟΚΟΠΗΣΕ ΤΗ ΧΩΡΑ

Τα απανωτά μέτρα που παίρνει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ ενάντια στα δικαιώματα των ναυτεργατών το τελευταίο διάστημα, «εμπλουτίζοντας» συνολικά το αντεργατικό θεσμικό πλαίσιο, κατ’ εντολή των εφοπλιστών αυξάνονται επι συνεχούς βάσης, ενώ ο Μισθοτάκης της Siemens έχει ήδη ξεκινήσει τις συζητήσεις για αλλαγές συμβάσεων, για να υπάρχει ανάπτυξη (τσίπουρο νομίζει ότι είναι).

ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΑΠΛΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΝ

Οι Ελληνες εφοπλιστές διαθέτουν το μεγαλύτερο στόλο παγκοσμίως, κάθε χρόνο καταγράφουν και νέα ρεκόρ σε πλοία και χωρητικότητα, ανεβάζοντας σε δυσθεώρητα ποσά την αξία του στόλου τους. Κανείς δεν ξέρει πόσα απο τα 50 δις ευρώ κόκκινα δάνεια δεν εξυπηρετούνται…

Επενδύουν διαρκώς και σε νέους τομείς, όπως είναι για παράδειγμα οι ναυπηγήσεις που δρομολογούν το τελευταίο χρονικό διάστημα είτε για να κατασκευάσουν πλατφόρμες για την εξόρυξη υδρογονανθράκων είτε για μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) κλείνοντας τεράστιες συμφωνίες, όπως αυτές με τις ΗΠΑ για τη μεταφορά του LNG. Ομως, οι εκπρόσωποι των εφοπλιστών, όπως ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θ. Βενιάμης, κάθε φορά αξιώνει και νέα μέτρα για να “συνεχίσουν τα πλοία των Ελλήνων να βρίσκονται στην πρωτοπορία του παγκόσμιου μεταφορικού έργου”. Αυτό το λέμε καρτέλ.

ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΒΛΕΠΕΙ ΤΙΠΟΤΑ ΣΤΗΝ ΕΕ

Το Γενάρη του 2018 η αξία μόνο του ελληνόκτητου στόλου ανερχόταν στα 99 δισ. δολάρια, 10 δισ. δολάρια παραπάνω από το 2ο μεγαλύτερο στόλο του κόσμου, αυτόν της Ιαπωνίας, ο οποίος αγγίζει τα 89 δισ. δολάρια. Τα στοιχεία που είχαν δημοσιευτεί το Δεκέμβρη του 2017 ανέφεραν ότι η αξία του ελληνόκτητου στόλου ανερχόταν στα 97,2 δισ. δολάρια, ενώ τον Απρίλη του 2016 στα 91,1 δισ. δολάρια.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου Committee, που δόθηκαν στη δημοσιότητα στις 21 Μάρτη, ο ελληνόκτητος στόλος αυξήθηκε κατά 63 πλοία ή 1,5% το χρονικό διάστημα από το Μάρτη του 2017 έως το Μάρτη του 2018 και μετράει πλέον 4.148 πλοία χωρητικότητας άνω των 1.000 gt (μονάδα χωρητικότητας) το καθένα!!!

Επιπλέον, το 2017 οι Ελληνες εφοπλιστές βρέθηκαν στην πρώτη θέση παγκοσμίως σε επενδύσεις για νεότευκτα πλοία και για την αγορά μεταχειρισμένων. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου «Clarksons» και των εταιρειών «VesselsValue» και «Allied Shipbroking», που δημοσίευσε ο ναυτιλιακός Τύπος, οι Ελληνες εφοπλιστές φέρεται να επένδυσαν περισσότερα από 9,4 δισ. δολάρια.

Μέχρι τα Χριστούγεννα του 2017 είχαν αγοράσει 289 μεταχειρισμένα ποντοπόρα έναντι 4,640 δισ. δολαρίων και είχαν επενδύσει άλλα 4,690 δισ. δολάρια για την παραγγελία 104 νέων πλοίων. Οπως αναφέρεται, οι παραγγελίες αυτές σε μονάδες ξεπερνούν το 12,5% του συνόλου των παραγγελιών που έγιναν το 2017. Το κυριότερο όμως είναι ότι για χάρη της δήθεν ανταγωνιστικότητας τους δεν πληρώνουν φόρους! Οι μαλάκες όμως πληρώνουν…

Η ΑΠΟΦΑΣΗ DONALD TRUMP ΓΙΑ ΕΜΠΑΡΓΚΟ ΣΤΟ ΙΡΑΝΙΚΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ

  1. Δεν ήλθε ξαφνικά και ενίσχυσε την αύξηση της τιμής του πετρελαίου διεθνώς. Το πετρέλαιο θα ανέβει κιάλλο.
  2. Εξαναγκάζει το Ιράν να πουλάει στη μαύρη το πετρέλαιο του στα Τουρκικά λιμάνια. Το πετρέλαιο αυτό θα αγοράζεται απο τους εφοπλιστές φτηνά και θα πουλιέται στην ΕΕ σε τιμές ΗΠΑ μέσω Ελλάδας που το πειρατικό πάει σύννεφο. Θα γίνει της τριγωνικής συναλλαγής το κάγκελο.
  3. Ευνοεί στην επιβίωση τις Αμερικανικές εταιρείες σχιστολιθικού φυσικού αερίου και φυσικά το μεγάλο αντίπαλο του Ιράν, τη Σαουδική Αραβία υποστηρίχτρια της πολιτικής Trump. Η Σαουδική Αραβία ήθελε πάντα ακριβό φυσικό αέριο, γιατί έχει και κάτι μαγαζιά στις ΗΠΑ…

Περνάμε καλάαααΑΑΑΑ;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

====================================
>>>>>>>>>>>>>> ΠΡΟΣΟΧΗ >>>>>>>>>>>>
====================================
Παρακαλώ τα σχόλια σας να είναι ΜΟΝΟ πάνω στο θέμα του άρθρου. Σχόλια με κεφαλαία γράμματα θα κόβονται. Τα σχόλια να έχουν μέγεθος 8 γραμμών το πολύ αλλοιώς δεν θα δημοσιεύονται.