. Αναρτήσεις ιστολογίου .

Μεταφορά Ηλεκτρικής Ενέργειας με πλοία Cargo. Νέα χρήση για τις μπαταρίες υψηλής ισχύος.


ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΚΑΙ ΛΥΣΗ

Για τη μεταφορά και τη φύλαξη της ηλεκτρικής ενέργειας υπάρχουν πολλές τεχνολογικές δυνατότητες. Θα έχετε ακούσει ή θα ξέρετε ότι πολλοί Έλληνες πλοιοκτήτες παραγγέλνουν συνέχεια πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στη Κίνα και στη Κορέα ενώ στην Ελλάδα προωθείται συνέχεια η χρήση του φυσικού αερίου (χωρίς κανένα σχεδιασμό όπως πάντα).

Έχω αναφέρει σε προηγούμενα άρθρα, ότι η τεχνολογία μπορεί να αλλάζει τις πολιτικές αποφάσεις. Ας δούμε πως αυτή η άποψη μπορεί να εφαρμοσθεί με μια συγκεκριμένη ιδέα που προτείνω.

Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΤΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ ΚΑΙ ΓΕΩΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΣΚΗΝΙΚΟ


Η πρότασή μου είναι η εξής: Αντί να μεταφέρεται η ενέργεια σε μορφή καυσίμου π.χ. σε μορφή λιγνίτη, φυσικού αερίου, πετρελαίου κλπ να μεταφέρεται σε μορφή συσκευασμένης ηλεκτρικής ενέργειας υπο τη μορφή επαναφορτιζόμενων μπαταριών υψηλής ισχύος με φορτηγά πλοία, με σιδηροδρόμους κλπ.

Με το τρόπο αυτό σε εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας που παράγεται απο λιγνίτη, φυσικό αέριο, πετρέλαιο, πυρηνική ενέργεια κλπ θα “συσκευάζονται” ενεργειακά πακέτα π.χ. σε επαναφορτιζόμενες μπαταρίες μεγάλης ισχύος π.χ. 30 ΜW και άνω, που στη μορφή containers θα μεταφέρονται απο κατάλληλα διαμορφωμένα σε πρώτη φάση φορτηγά πλοία σε άλλα μέρη του κόσμου για μία χρήση. Σε κάθε χώρα προορισμού τα πλοία αυτά θα αποφορτώνουν τις γεμάτες μπαταρίες και θα επαναφορτώνουν τις άδειες για επιστροφή και επαναφόρτιση στη χώρα που υπάρχει το εργοστάσιο παραγωγής και συσκευασίας.

Η εφαρμογή αυτής της ιδέας μου θα φέρει μια Νέα Εποχή στη μεταφορά ηλεκτρικής ενέργειας, που θα μπορούσε να αλλάξει την Γεωοικονομία στην Ανατολική Μεσόγειο και όχι μόνο. Το κυριότερο είναι ότι θα λύσει προβλήματα που σήμερα λύθηκαν ή λύνονται με όπλα και χάνονται ζωές χάριν της χάραξης νέων δρόμων μεταφοράς του φυσικού αερίου.

ΕΙΝΑΙ ΕΦΑΡΜΟΣΙΜΗ ΑΥΤΗ Η ΙΔΕΑ;


Πιστεύω ΝΑΙ. Ένα ακόμη εύλογο ερώτημα είναι αν είναι συγκρίσιμη η συνολικά παραγόμενη σε ένα εργοστάσιo παραγωγής ηλεκτρική ενέργεια που λειτουργεί με φυσικό αέριο, που μεταφέρει ένα τυπικού μεγέθους πλοίο μεταφοράς LNG με αυτή τη ποσότητα ενέργειας που θα μπορούσε να μεταφέρει ένα φορτηγό πλοίο ανάλογου μεγέθους φορτωμένο με επαναφορτιζόμενες μπαταρίες; H απάντηση είναι πάλι ΝΑΙ.

Υπολογισμοί μου έχουν δείξει, πως πάνω απο 12,000 ΜWh πακεταρισμένης ηλεκτρικής ενέργειας μπορούν να μεταφέρονται κάθε φορά με φορτηγά πλοία!

Πρέπει να θυμάστε, ότι η τεχνολογία παραγωγής μπαταριών μεγάλης ισχύος είναι σε συνεχή εξέλιξη στην Ιαπωνία αλλά και στις ΗΠΑ τη τελευταία δεκαετία.

Η τεχνολογία μπορεί να αλλάξει τη πολιτική των κρατών και να δώσει περισσότερες ευκαιρίες ανάπτυξης ή επίλυσης προβλημάτων αν χρησιμοποιείται σωστά.

Συγγραφική Προσφορά στα Ελληνικά

Βιβλίο Φυσικής  Θέματα για τον ορυκτό πλούτο της Ελλάδας  Γνωμοδότηση για το ΧΥΤΑ Γραμματικού 

Ηλεκτρομαγνητική Ρύπανση  Επιλεγμένα Επιδημιολογικά Θέματα απο την Εποχή του Κορωναϊού  Μέθοδος FDTD. Σημειώσεις Θεωρίας.